Čo to má ako byť? Lidl rozhneval Čechov. Dajte si veľký pozor na jeho zľavové akcie

Zdieľať
Lidl
Čo to má ako byť? Lidl rozhneval Čechov. Dajte si veľký pozor na jeho zľavové akcie Foto: www.gettyimages.com

Lidl patrí v tuzemsku medzi najobľúbenejšie obchodné reťazce. Nebojí sa totiž najrôznejších inovácií a tiež sa dlhodobo asi najviac blíži tomu, ako funguje v zahraničných krajinách, čo u českých reťazcov nebýva pravidlom. Tie totiž často zneužívajú situácie a na Čechoch šetria.

Zase tie cenovky

Napriek tomu alebo práve preto Lidl českú populáciu čas od času rozzúri. Je totiž tiež pravdou, že rád robí veci inak, čo je súčasť jeho obchodného tajomstva a aj úspechu. V Nemecku to nedávno nazvali manipuláciou so zákazníkmi, keď zdôrazňovali napríklad zbytočnú veľkosť nákupných vozíkov, ale zamerali sa práve aj na cenovky.

Tie sú vraj v Lidli často umiestnené trochu zmätočne, čo niekedy vedie k mylným nákupom. Určité problémy s cenovkami si teraz všimli aj českí zákazníci. Jeden z nich natočil video, ktoré umiestnil na sociálne siete, kde rýchlo získalo obrovskú odozvu.

O čo tu išlo? Zákazník narazil na zvláštne popísanú akciu neakciu v prípade ryže Basmati. Oranžová cenovka značiaca akciu hlásala pokles ceny z 39,90 korún na 34,90 Kč. Lenže hneď vedľa sa nachádzala biela ceduľka značiaca bežnú cenu a na tej stála práve tá po zľave.

Tak ako to bolo?

Zákazník uviedol, že ho štve, keď je takto uvádzaný do omylu. Na prvý pohľad má totiž pocit, že kupuje tovar v akcii, avšak v skutočnosti o žiadnu zľavu nejde.

Lidl sa pokúsil celú záležitosť vysvetliť, aj keď trochu krkolomne. Podľa neho išlo o trvalé zníženie ceny na 34,90 korún, keď oranžová cenovka bola použitá na to, aby sa na tento pokles ceny poukázalo. Za niekoľko týždňov mala túto cenovku nahradiť štandardná biela, avšak v tomto prípade si ju zamestnanci už nachystali dopredu.

Je na vás, či tomuto vysvetleniu budete veriť. Pokojne sa to tak stať mohlo, ale je tiež pravdou, že tu je aj určitá história so zavádzajúcimi cenovkami. Táto praktika navyše podľa odborníkov funguje. Ľudia radi nakupujú tovar v akcii bez toho, aby kontrolovali presné ceny.

Zdroj: aazdravi.cz

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom

Odporúčané