Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Prečo sa ľudia dali zaočkovať? 50 percent uviedlo rovnaký dôvod

reklama:
Prečo sa ľudia dali zaočkovať?
Prečo sa ľudia dali zaočkovať? 50 percent uviedlo rovnaký dôvodFoto: www.gettyimages.com

Najväčšou motiváciou zaočkovaných proti ochoreniu COVID-19 bolo zdravie ich blízkych a okolia. Vyplýva to z prieskumu, ktorý agentúra AKO, s. r. o. uskutočnila v dňoch 6. až 13. septembra formou telefonického dopytovania.

Výberovú vzorku tvorilo 1000 respondentov reprezentatívnych voči populácii SR z hľadiska veku, pohlavia, vzdelania, kraja, trvalého bydliska a národnosti. Zadávateľom prieskumu bola občianska iniciatíva www.inicativazadobrevztahy.sk.

Celkovo v 50 percent prípadoch respondenti na otázku „Aký dôvod, aký argument, aká okolnosť vás presvedčila, že ste sa dali zaočkovať? Prečo ste sa dali zaočkovať?“ odpovedalo, že zdravie blízkych a okolia.

Možnosť ochrany vlastného zdravia uviedlo 46,3 percenta opýtaných. Ďalších 17,4 percenta respondentov v odpovediach uviedlo, že nechceli byť obmedzovaní opatreniami. Spolu 15,1 percenta opýtaných odpovedalo, že chcú prispieť k celospoločenskému riešeniu situácie.

Medzi ďalšie dôvody zaočkovania sa boli uvádzané odporúčanie autorít (9,1 percenta), vlastné rozhodnutie (4,1percenta), jediné východisko z pandémie (2,6 percenta), práca v zdravotníctve (2,1 percenta) alebo tlak zamestnávateľa (2,1 percenta).

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DRAN.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Frenky
Autor Dátum 25. januára 2022

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Dobre Rady a Napady logo
Copyright © DG PRO s.r.o., SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.