Pasažier Ryanairu dostal obrovskú pokutu. Kvôli nevhodnému správaniu musí zaplatiť desiatky tisíc eur

Zdieľať
ľudia v lietadle
ľudia v lietadle Foto: depositphotos.com

Írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair začína tvrdo zasahovať proti pasažierom, ktorí svojim správaním ohrozujú bezpečnosť či komfort ostatných cestujúcich. Trpezlivosť firmy dosiahla svoj limit, čoho dôkazom sú vysoké finančné sankcie, ktoré nedávno začala od nedisciplinovaných cestujúcich vymáhať súdnou cestou

Poľský cestujúci si vyslúžil pokutu 80-tisíc korún

V posledných týždňoch zaujal médiá prípad pasažiera z Poľska, ktorý sa správal natoľko nevhodne, že kvôli nemu muselo byť lietadlo spoločnosti Ryanair odklonené na iné letisko. Incident sa odohral na pravidelnom spojení zo škótskeho Glasgowa do poľského Krakova. Kvôli nespratnému cestujúcemu muselo lietadlo núdzovo pristáť v poľskom meste Rzeszów, ktoré bolo pôvodne úplne mimo plánovanej trasy. Na palube bolo v tom čase 191 cestujúcich a šesť členov posádky.

Súd v Krakove napokon rozhodol, že cestujúci musí uhradiť spoločnosti pokutu vo výške 3 230 eur, čo v prepočte činí približne 80-tisíc českých korún. Ide o jasné varovanie pre všetkých, ktorí by chceli na palube lietadla robiť problémy.

Zaplatiť musel aj hotel pre všetkých cestujúcich

Tento prípad však nie je ojedinelý. Podobný scenár sa totiž nedávno odohral aj počas letu z írskeho Dublinu na španielsky ostrov Lanzarote. Let musel byť neplánovane presmerovaný do portugalského Porta, a to práve kvôli agresívnemu správaniu jedného z pasažierov. V dôsledku tohto incidentu musel Ryanair zabezpečiť nocľah v hoteli pre všetkých 160 cestujúcich.

Spoločnosť sa následne rozhodla podať žalobu na problémového pasažiera, pričom od neho vymáha celkové náklady na ubytovanie a vzniknuté škody. V tomto prípade išlo o sumu vo výške až 15-tisíc eur.

„Chovanie tohto cestujúceho je absolútne neospravedlniteľné a neprijateľné. Celkom 160 pasažierov prišlo kvôli nemu o celý deň svojej dovolenky, ktorú si zaplatili. Je absurdné, aby jediný človek pokazil cestu toľkým ľuďom,“ zdôraznili zástupcovia Ryanairu vo svojom oficiálnom stanovisku.

Ryanair hlási nulovú toleranciu voči agresívnemu správaniu

Spoločnosť týmto jasne deklaruje, že bude veľmi dôrazne postupovať proti akýmkoľvek prejavom nevhodného správania na palubách svojich lietadiel. Cieľom je zaistiť, aby sa všetci pasažieri počas letu cítili bezpečne a komfortne.

„Nebudeme akceptovať, aby naši cestujúci museli znášať dôsledky agresívneho alebo neprimeraného správania niektorých jednotlivcov,“ uviedol hovorca Ryanairu a dodal, že cestujúci, ktorí budú kvôli svojmu správaniu vylúčení z prepravy, budú automaticky pokutovaní minimálne sumou 500 libier (asi 15-tisíc korún). Ďalšie finančné náhrady škôd, spôsobené napríklad núdzovým pristátím, bude spoločnosť vymáhať samostatnými občianskoprávnymi žalobami.

Pokuty majú mať preventívny účinok

Podľa vedenia Ryanairu má tvrdá finančná politika slúžiť predovšetkým ako prevencia pred podobnými incidentmi v budúcnosti. Letecká spoločnosť verí, že ak budú všetky prípady riešené súdnou cestou a vinníci budú pravidelne dostávať vysoké pokuty, výrazne sa zníži počet incidentov na palubách.

Pasažierom, ktorí sú na palube agresívni, hluční alebo opití, hrozí dokonca nielen finančný postih, ale aj väzenie. Dôslednosť pri riešení každého incidentu má byť jasným signálom všetkým, že takéto správanie sa jednoducho nevypláca.

Ryanair žiada zavedenie limitov na alkohol na letiskách

Okrem pokút vidí Ryanair riešenie aj v obmedzení dostupnosti alkoholu priamo na letiskách. Šéf spoločnosti navrhuje zavedenie prísnych limitov na predaj alkoholu pasažierom.

„Takmer každý týždeň riešime problémy spôsobené opilými pasažiermi. Minulý rok napríklad pre opileckú bitku muselo byť jedno z našich lietadiel odklonené a vinníci skončili v rukách polície,“ uviedol šéf spoločnosti..

Zástupcovia spoločnosti zároveň kritizujú súčasný systém, ktorý umožňuje cestujúcim na letisku konzumovať alkohol bez výrazných obmedzení. Navrhujú zaviesť obmedzenie na maximálne dva alkoholické nápoje na osobu, čo by podľa nich výrazne zvýšilo bezpečnosť aj komfort na palube.

„Ak dôjde k oneskoreniu letu, cestujúci často popíjajú bez kontroly, čo potom vedie k incidentom na palube. Nerozumieme, prečo stále neexistujú limity na konzumáciu alkoholu, ktoré by takýmto situáciám mohli účinne predchádzať,“ uviedli zástupcovia Ryanairu, ktorého lietadlá často čelia práve oneskoreniam odletov.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom

Odporúčané