Choupette, snehobiela birmanská mačka s prenikavo modrými očami, bola nielen domácim miláčikom Karla Lagerfelda, ale aj jeho životnou spoločníčkou. Slávny módny návrhár ju často opisoval ako „stred svojho sveta“. Aj po jeho smrti v roku 2019 je o ňu dobre postarané a naďalej púta pozornosť médií aj verejnosti.
Video: „Najbohatšia mačka sveta?
Kto je Choupette?
Choupette sa narodila v roku 2011 a pôvodne patrila modelovi Baptistovi Giabiconimu, ktorý ju neskôr zveril Lagerfeldovi. Návrhár sa do mačky zamiloval natoľko, že sa stala súčasťou jeho každodenného života, často ho sprevádzala na cestách a objavovala sa po jeho boku aj na fotografiách.
Lagerfeld ju nazýval „bohyňou“ a priznával, že s ňou komunikuje takmer ako s človekom. V rozhovoroch žartoval, že by si ju vzal, keby to bolo legálne. V skutočnosti pre ňu nechal vytvoriť špeciálny životný štýl – mala osobnú opatrovateľku, vlastné iPady, zúčastňovala sa fotení a mala svoj tím, ktorý sa o ňu staral.
Čo sa stalo po Lagerfeldovej smrti?
Karl Lagerfeld zomrel 19. februára 2019 vo veku 85 rokov. Podľa vyjadrení jeho právnika Jean-Claudea Goudeta bolo o Choupette finančne postarané v rámci trustu alebo prostredníctvom odkazu pre opatrovateľku, Françoise Caçote, ktorá sa o ňu stará dodnes.
V súlade s francúzskym právom zviera nemôže byť priamym dedičom, ale Lagerfeld zabezpečil, aby všetky náklady spojené s jej starostlivosťou boli kryté. Presná suma nie je verejne známa, ale médiá uvádzali, že mohla dosiahnuť viac než milión eur, čo však nebolo oficiálne potvrdené.
Ako žije dnes?
Choupette naďalej žije s Françoise Caçote vo Francúzsku. Z verejne dostupných informácií vyplýva, že jej život je pohodlný a nič jej nechýba. Podľa Caçote je stále v dobrej kondícii, má rada pokojné prostredie a trávi veľa času na záhrade.
Mačka má aj oficiálny Instagramový účet, kde sledujú jej život desiatky tisíc fanúšikov. Tento profil už nespravuje pôvodná PR konzultantka, ale nový tím, ktorý pravidelne zverejňuje fotografie zo života tejto známej mačky.
Mačka s kariérou
Choupette počas Lagerfeldovho života skutočne účinkovala v niekoľkých reklamných kampaniach. V roku 2014 sa objavila v kampani pre značku Shu Uemura, kde mala vlastnú líniu kozmetických produktov. Taktiež sa objavila na stránkach viacerých módnych magazínov a jej príbeh inšpiroval vznik knihy „Choupette: The Private Life of a High-Flying Fashion Cat“ (Choupette: Súkromný život lietajúcej módnej mačky).
Od návrhárovej smrti sa však neobjavili žiadne nové reklamné spolupráce, ktoré by boli oficiálne potvrdené. Jej „kariéra“ sa dnes sústreďuje skôr na udržiavanie odkazu Karla Lagerfelda a budovanie fanúšikovskej základne online.
Realita bez preháňania
Médiá často uvádzajú príbehy o súkromných lietadlách, osobných kuchároch či zlatých miskách. Tieto informácie však nie sú oficiálne potvrdené a mnohé pochádzajú z bulvárnych zdrojov. Choupette síce žila vo veľkom štýle, no niektoré detaily jej luxusu sú s veľkou pravdepodobnosťou prehnané.
To, čo je však isté, je skutočnosť, že Lagerfeld ju miloval, zabezpečil ju na celý život a že aj dnes má pohodlné a láskyplné zázemie.
Choupette nie je len mačkou, ktorá sa stala symbolom luxusu – je pripomienkou toho, akú silnú citovú väzbu si môže človek vytvoriť so zvieraťom. Jej príbeh ukazuje, že aj v módnom svete, kde sa všetko mení rýchlosťou blesku, existuje niečo, čo pretrvá: láska a vernosť.
